سرپرست اداره کل انتقال خون فارس با اعلام کمبود ذخایر گروه‌های خونی به ویژه A و O در استان، از مردم خواست برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 13 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر مجید اکبرزاده با اعلام کمبود ذخایر خونی در استان فارس، بیان کرد: در پیک ششم شیوع بیماری کرونا، مجددا با کمبود ذخایر گروه‌های خونی مواجه شده‌ایم.

او افزود: اگرچه این روند مدیریت شده با اعلام فراخوان و توزیع فراورده‌های خونی مدیریت شده اما همچنان ضرورت دارد که مردم با مراجعه به پایگاههای انتقال خون، به بیماران نیازمند خون کمک کنند.

او با بیان اینکه بیماران تالاسمی و بیمارستان‌ها نیازمند خون روزانه هستند، افزود: به ازای هر یک مراجعه، جان سه بیمار نجات داده می‌شود.

سرپرست اداره کل انتقال خون فارس خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، شاهد کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اهدای خون در دنیا هستیم، اما این میزان در ایران ۸ تا ۹ درصد بوده که نشان از توجه و اهمیت مردم به اهدای خون دارد.

اکبرزاده ضمن دعوت مجدد از مردم، اطمینان داد که در پایگاههای انتقال خون پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

او همچنین ساعت کاری پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌ها و پایگاه انتقال خون نمازی شیراز را روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و روزهای پنج‌شنبه را از ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر اعلام کرد و گفت: پایگاه قوامی هم علاوه بر ارائه خدمات از روزهای شنبه تا چهارشنبه، در روزهای پنج‌شنبه و روزهای تعطیل هم از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار